Wednesday, January 25, 2012

cerita di hari rabu


As salam....



Sihat?? Selamat kembali bekerja semua... u all keje ke arini? masih ramai rupanya yang menyambung cuti sempena CNY ni kan. Jalanraya pun lengang dan clear je arini dan cik Apple bersenang lenang memandu di jalan raya. Ofis pun lengang ramai yang bercuti lagi tapi bos tak cuti pulak hehe....


Apa nak share dalam entri kali ni ye... oklah cik Apple share kan kata-kata dari blog isteri pengacara popular Ally Iskandar http://farahinlee.blogspot.com/



Bagi saya suami adalah segala-galanya selepas Allah dan Rasul saw. tidak utuh saya bazirkan cinta kepada lelaki lain kalau akhirnya nanti yang bakal sehidup semati, bersusah senang dengan saya adalah suami saya? yang lebih berat, wajarkah saya memberi sedikit cinta saya kepada lelaki lain sedangkan yang akan menanggung dosa saya nanti adalah suami saya?



timbul pula persoalan "kalau tak mengenali, macam mana nak tahu serasi ke tak?". tanya pula pada diri sendiri, "nak kahwin kerana apa? suka-suka? nafsu? sebab orang lain kahwin jadi saya pun kena kahwin? atau kerana Allah?". jika jawapannya kerana Allah, inshaAllah rasa tanggungjawab dalam diri itu akan menserasikan kita. sekali lagi perlu diingat, character dan chemistry, dua perkara yang berbeza.



Wow... so sweet kan?! sesuatu pendekatan yang baik yg telah diketengahkan beliau dan berjaya dipertahankan... Ya!! nak berkahwin kerana Allah. InsyaAllah cik Apple cuba tanamkan dalam hati "KERANA ALLAH"




Nota : cik Apple nak berkahwin kerana Allah jugak... InsyaAllah

No comments:

Post a Comment