Thursday, January 5, 2012

Berapa nak cakap!!

Salam...



Semalam cik Apple mendapat SMS (khidmat pesanan ringkas) dari seorang kawan sekolah lama bertanya "Berapa awak mintak untuk duit hantaran?" Haaa.... berapa cik Apple nak jawab ni!! sesekali terkejut jugak bila diajukan dengan soalan mendadak dan tidak di duga macam tu.


Alangkah bagusnya kalau soalan itu ditujukan untuk cik Apple kan. Hurmm... berangan je lebih Ahaha.... apapun jawapan telah cik Apple berikan kepada orang yang bertanya dan dia nampaknya berpuas hati. Alhamdulillah... tapi cik Apple tak bolehlah nyatakan kat sini. Berapa pun jumlah yang diminta... biarlah atas kemampuan dan kerelaan pihak lelaki yang nak memberi kerana kos selepas kawin nanti lagi tinggi dan banyak terutama sewaktu mula2 melayari hidup alam berumahtangga. Apapun terpulang kepada pendapat dan pandangan individu itu sendiri ok! cik Apple hanya memberi pendapat sahaja.


Dari hadis riwayat Bukhari & Muslim :


"Aku berwasiat kepada kamu supaya menjaga wanita dengan sebaik-baiknya kerana mereka dijadikan daripada tulang rusuk dan sebengkok-bengkok tulang rusuk adalah yang di bahagian teratas. Sekiranya kamu cuba meluruskannya, kamu akan mematahkannya dan sekiranya kamu biarkan sahaja ia akan terus bengkok selama-lamanya. Justeru, berpesan-pesanlah tentang wanita"



Nota : tepuk dada, tanya selera masing2...

No comments:

Post a Comment