Friday, April 4, 2014

Vietnam trip (part 1)

Assalamualaikum wbt...

Dah nak hampir sebulan berlalu tp cik Apple masih lagi tak sempat nak mengupdate cerita percutian cik Apple dan kawan-kawan ke Ho Chi Minh bulan lepas.. untuk kali ni cik Apple kongsi sikit jelah dulu. Sebenarnya kitorang dah plan percutian ni hampir setahun yang lalu. Beli masa tiket murah dan buat collection tiap-tiap bulan untuk perbelanjaan di sana termasuk tambang teksi, makanan, bayar tiket untuk ke sg mekong dan kegunaan lain-lain. Al maklumlah kitorang ni golongan marhaen yang punya keinginan jugak untuk bercuti+melancong kat negara orang kan... hehehe.... jadi kenalah ukur kemampuan di badan sendiri.. setahun pun setahunlah janji dapat bercuti gak kan..

Total tiket flight+hotel cume $342.00 untuk 3 hari 2 malam.... murah tak?? Murah kan... total collection bulanan pulak dapatla $450.00 untuk seorang. Kira oklah bawak duit sendiri untuk kegunaan belanje dan shoping sendiri je.... yang lain-lain tu tak payah nak pikir dah.

Oklah layan dulu gambar-gambar ni. Next entri cik Apple post lagi gambar kalau berkesempatan inshaAllah...


Preparation sebelum pergi. Bawak barang tak banyak pon. Backpack tu dalam 5kg je isi baju dan brg keperluan. Beg besar tu just letak makanan dan set toilet je. Bawak pon sebab tak nak beli beg kat vietnam untuk isi barang-barang shoping. Ahaks!!




Sempat bergambar dgn artis masa kat lcct sebelum pegi... Posing sekejap dgn Izzue Islam. Masa nak check in luggage pon sempat posing... hahaha... kawan-kawan sibuk check in beg tapi cik Apple sempat berposing sambil menunggu mereka yang lain.




View dari atas flight... daratan dan lautan serta view negara vietnam... here we come!!!



Oklah... akan bersambung next entri.

No comments:

Post a Comment