Thursday, December 2, 2010

Salahkah memilih...??

Setiap insan inginkan yang terbaik dalam hidup....sama ada kerjaya mahupun keluarga. Begitu juga kisahnya dengan cik Apple...tapi cik Apple sedar kita hanya merancang Allah yang menentukan dan tak setiap insan akan dapat apa yang mereka inginkan..

Bagi cik Apple mungkin belum tiba jodoh yang dinanti-nantikan...dah puas berdoa dan berusaha namun suratan masih belum tiba... cik Apple redho namun ada sesetengah insan yang tak memahami keadaan dan situasi cik Apple... tak pelah mungkin perjalanan hidup mereka telah dipermudahkanNya dan tak sesukar perjalanan hidup yang telah dilalui cik Apple..

Salahkah kita memilih?? sedangkan bila nak membeli barang di pasar pun kita akan pilih yang terbaik inikan pula pasangan hidup....bak kata orang 'kalau nak pilih biarlah berpada' dan 'ukur baju dibadan sendiri'... kita pun kenalah sedar siapa diri sendiri kan... 'Jangan terlalu inginkan insan yang sempurna kerana insan yang sempurna itu tak mungkin sempurna buat kita'.... bak kata mat saleh..'nobody perfect' kan ahaks.

No comments:

Post a Comment